Nowości New Holland

NH

Już kilka tygodni przed rozpoczęciem tegorocznych targów SIMA w Internecie krążyło nagranie z krótką prezentacją nowej serii New Holland T7. Ten zwiastun wywołał dużą ciekawość wśród miłośników traktorów, zwłaszcza za sprawą nowego wzornictwa zapowiedzianego przez New Holland.

Na targach SIMA uchylono rąbka tajemnicy i odwiedzający mogli podziwiać na żywo pierwsze modele trzeciej wersji serii T7, która zastąpi serie poprzednie. Wszyscy, którzy nie mogli przybyć na targi, mogą obejrzeć pierwsze zdjęcia nowej serii tutaj:

1

2

3

4

5

6

7

9

Jeśli chodzi o wzornictwo, od razu rzuca się w oczy nowa maska i reflektory. New Holland wyposażył tę serię w reflektory LED (do 16), dzięki czemu oświetlenie jest sześciokrotnie jaśniejsze, niż w poprzednich wersjach. Nowe traktory T7 są dostępne także w edycji Blue Power z lakierem metalic, srebrzystymi felgami i chłodnicą.

We wnętrzu kabiny znajduje się ekran dotykowy Intelliview 4, na którym są dostępne wszystkie ustawienia i dane operacyjne. Dla większego komfortu jazdy ciągnik jest wyposażony w obrotowy fotel Grammer, dzięki któremu można bez problemu spojrzeć w tył.

Silniki tej serii spełniają wymogi normy emisji spalin Tier IV Final i to bez filtra cząstek stałych czy układu recyrkulacji spalin, lecz dzięki technologii HI-eSCR ECOBlue. Została ona opracowana i opatentowana przez siostrzaną dla New Holland firmę FPT Industrial, należącą również do koncernu Fiat. Opiera się ona na selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i wtrysku mieszaniny wody i mocznika DEF/AdBlue do strumienia spalin. Dzięki HI-eSCR ECOBlue ilość tlenków azotu w spalinach zmniejsza się o ok. 95%. W kwestii skrzyni biegów New Holland zdecydował się na bezstopniową przekładnię Auto Command. Przy 1550 obrotach na minutę traktor może osiągnąć maksymalną prędkość 40 km/h. Dostępne liczby obrotów tylnego WOM to 540, 540 Eco, 1000 i 1000 Eco.

Smarttrax: z przodu koła, z tyłu gąsienice

Inną znaczącą nowością zaprezentowaną przez New Holland na SIMA 2015 jest T8 Smarttrax, który z przodu ma koła, a z tyłu gąsienice. Jako że gąsienice mają większą powierzchnię, nacisk na glebę zmniejsza się o około 65% – podaje New Holland.

Na razie gąsienice są wyposażeniem opcjonalnym dla trzech największych modeli serii T8: T8.380, T8.410 i T8.435 (o mocy od 382 do 435 KM). New Holland obiecuje, że obsługa i technika jazdy ciągnika, który jeździ pół na pół na gąsienicach i kołach, nie różni się od jazdy traktorem na czterech kołach. Tak więc nowy Smarttrax może stać się prawdziwą alternatywą dla rolników, którym zależy na zmniejszeniu nacisku na glebę, a przy tym chcą mieć lżejszy i łatwiejszy do jazdy ciągnik niż zwykły traktor gąsienicowy.

1

2

3

4

5

6

About Agriaffaires Polska